Aku bukan USTAZ..

Aku bukan DA'IE..

Cuma ingin berkongsi ilmu yang bermanfaat di dunia dan kekal di akhirat..

Semoga Allah MeRedhaI..

Followers

Mutiara Kata

3.18.2012

Massive Empire Devo (MED)

Assalamualaikum..
Kali ini aku terpanggil pula untuk post entry berkenaan group working bizz aku..Ramai la bertanya,ape tu devo?kenapa rahmandevo?nama bapak kau ke?..Actually,tu bukan nama bapak aku or whatever,tu sebnarnya part of my family,yang mana selalu caring pasal aku,even aku xde awek nk caring aku,tp aku ada devo yang selalu ambil berat pasal aku..Bizz bukn semata-mata bizz,tp bizz yang sangat tepat adalah bizz dunia akhirat..you can get the money and became rich,you also can get many friend and new family,then they show you the path of the akhirat,that is the reality devo bizz..
So,apa pula Massive Empire ??Massive Empire iaitu group kecil yang telah dipecahkan dari group besar (devo) dan itulah group family kecil yang mana mudah aku nak merajuk kat group ni,yela kalau besar malu lak,hehe..




MASSIVE EMPIRE DEVO
Massive Empire diketuai oleh kak Hajar(UKM),diikuiti Kak norie(UKM),Che Amin(UM),Adam(UM)..Tu je yang aku tau,dan ahli2nya termasuk Aku(USIM),syafiq(USIM),Zatul Akmal(IPG BANGI),Fatnin(UNISZA),Hafizah(UNISZA),Azkar(UPSI),Shahrul(USIM),Hazim(UNITEN),Aizat(UM),Rodhi(Tahfiz),dan byk lg,xnarat nak tulis sampai beratus2..hehe,sori yg lain..






Abg Roslan






Next adalah group Abg Roslan yang mana group ini biasanya golongan professional,alaa,abg lan sendiri pun bekas professional engineer yang telah memecat bosnya kerana dia nak jadi bos kot,tapi sekarang dia dah jadi bos dahh..hehe..




KINGDOM DEVO


Next lagi adalah group Abe Ije..Abe Ije adalah seorang yg telah meletak Jawatannya sebagai tenaga pengajar,dan menolak tawaran menjadi pensyarah di mana aku lupa lak..Cukup hebat orangnya,mendapat pendidikan di pakistan selama 10tahun,boleh panggil Maulana dah ni,pakar hadis kot(jarang tnya),abg kepada Abe Hafiz iaitu seorang sangat2 berjaya dalam bizz ni..Abe hafiz juga telah letak jawatan sebagai PTD putrajaya beberapa tahun yg dulu dan sekarang mempunyai 2org cahaya mata..Go3 champion!!






CHAMPION DEVO




Ok next group Dewa Devo,aku xjumpa lg logo group diorang,so aku bagi penerangan jela..Group Dewa diketuai oleh ABe Mie,iaitu seorang yg sangat2 success dalam devo sendiri, 3tahun telah bersama devo,dan melepaskan jawatan seorang yg biasanya siswa2 universiti benci,iaitu Pakguard,kalau aku pun lepas..hehe..Tapi sekarang seorang yg sangat ora umum dalam bdevo,dan dapat mencapai banyak impian2 beliau..nah tepek gambo beliau sekeping..


Abe Mie bersama Isteri dengan Impain beliau yg kesampaian BMW525i




Tapi papepon,kami semua bersyukur pada ALLAH dan berterima kasih pada satu group yg primary group sebelum penubuhan group2 kecil ni,iaitu DEVO yang diketuai oleh USTAZ HARIF BIN HARON..Beliau seorang yang sangat humble,seorang yang sangat dedikasi,seorang yang tegas,seorang yang caring kepada semua partner2nya,seorang yang take responsibility yg tinggi,seorang yg pegang pada janji,seorang yg kuat pegangan agama,seorang imam yg hebat,seorang ilmuan,seorang yg dapat menyampaikan sesuatu,seorang pendakwah dan semestinya seorang suami yg baik kpd isterinya..Tanpa beliau siapala kami,bekas pensyrah bahasa di UKM,telah meletakkan jawatan pada 3tahun yg lepas kalau xsilap..


DEVO
USTAZ HARIF BERSAMA FAMILY




3.3.2012 merupaka detik anniversary devo yang ke-3 bertempat di Danau Golf Club UKM,telah menjadikan kesemua group kecil menjadi realiti..Tapi aku xdapat ikut krn ada program university,..


Seluruh Malaysia yg turun di anniversary devo ke-3


sebagai satu family,we are devo


barisan penggerak devo




Jadi apa rahsia mereka yg telah berjaya dan mencapai freedom??ini lah kuncinya:




Sebagai akhirnya,semoga world conferen di Indonesia pada tahun ni akan berjaya..The-V..



1 comment:

  1. Semoga Allah Redha dan memberkati perjuangan Rahman..amin..Teruskan berjuang mendapatkan redha Allah..insyaAllah

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...