Aku bukan USTAZ..

Aku bukan DA'IE..

Cuma ingin berkongsi ilmu yang bermanfaat di dunia dan kekal di akhirat..

Semoga Allah MeRedhaI..

Followers

Mutiara Kata

3.24.2012

20years now!!

Alhamdulillah..Genap usiaku 20tahun pada hari ini 25/3/12..Aku pun rasa perlu tulis entry kali ni,bukan untuk tatapan pembaca,juz untuk memory aku untuk masa future aku (insyallah jika diberi peluang)..Kalau tak nak baca tak paksa ek..Ok,jam 11.30pm 24/3 aku dah tidor walaupun aku tak ngantuk sebenarnya sebab yela biasanya online Fb la kijenye,malas nak online sebab dah tau ramai akn wish kat Fb so aku decide nak tidur awal laa..Tutup punya tutup mata (sebenarnya tak lena pun) bangun balik,tengok henfon dah jam 3am (bunyi sms maxis punyer pasal la),cerah pun baru je nak tidor,aku pulak yang bangun..switch person..Pergila ambik wuduk,solat tahjud 2rakaat,hajat 2rakaat,taubat 2rakaat..punyer la malas kan,2rakaat je kalau nak bandingkan nafas yang Allah Taala bagi hingga aku 20tahun,aku balas 2rakaat je??Tuu pun jarang2..Memag tak dinafikan dosa yang belambak2 cam gunung rasa,tiap2 hari makin berdosa,makin terbeban bawa dosa ni,yela orang lain 20tahun makin alim,makin berpahala,,yang aku pulak makin berisi dengan dosa..Ya Allah,berilah aku titik perubahan di samping usiaku 20tahun ni..Aku pun tak tau dan semua orang pun tak tau,apakah aku mampu untuk sambut hari lahir pada 21nanti??Hope it will,but if Allah give to to choose syahid or 21years with maksiat (sins) to Allah,insyallah I will choose syahid..pray for me..Ok,berbalik pada cerita duniawi aku,rasa cam dah takdir Allah aku dapat sambut bufday yang ke 20,walaupun xtersambut yang mana friend Fb aku nak mencecah 1k dah dah view blog aku hari ni genap 1k..


Takdir Allah siapa yang tau kan..Sedih juga bila fikir2 balik,aku tak pernah pun sambut bday sehingga 20tahun..Hadiah pun tak pernah dapat..Tengok orang lain bila sampai bday hepi jerr,Niat tu ada nak sambut,tp sape laa yang ingat bday aku!waaa~Enfon pun xde pn sampai sms wish bday,sehabuk pun xde and bagi aku kalau setakat wish kat Fb not a real friend laa..sebab tu aku termenung je,sape la orang first yang nak jadi wishsher first aku kat enfon samada colling or sms,aku sangat hargai org tu and now 4.22am,no one except maxis..Oh ye cakap sal maxis and celcom,bday kan mesti dapat free col kan,korang mesti pernah ada laa,,jangan tipu la xde..so apa yang aku nak buat dengan benda ni?nak col family aku kne ada modal baru leh cakap,nak col mak,bukannya cakap lama2 pun..Nak cok awek??xde la pulak..hehe...Emm,biarkan ajelah..(celcom 7hari,maxis sehari)

Hari ni jugak aku hadiahkan diriku (cehh,bukan hadiah dari orang lain pun) Samsung camera beli kat low yat petang tadi..RM480..murah2 jer,tak mampu beli yang mahal2..papepon,memag terbaiklah samsung..dual screen tuu..And apa yang aku wishh sangat2 untuk bday aku ni ialah baju F1 Marussia Virgin Racing..Nak sangat2 baju tuu,kalaulah ada orang yang bagi,aku kawin terus ngn dy (lau pompuan laa,hehe)..yela,kempunan nak baju tu sangat la kan,nak pegi F1 dah tak sempat beli tiket,esok 25/3 dah race kat Sepang,sama lak tarikh bday aku tuu..Rugi pulak rasa tak ambik tiket hari tu,tp papepon,takdir Allah kene berserah padanya ok!
waa~ xaci betol geng diorang dapat baju tu!!nak satu!!!!!
For the last thing..wish untuk diri sendiri..Semoga mahal rezeki,semoga tebal iman,semoga dihapuskan dosa lalu,semoga jadi anak soleh,semoga dijodohkan dengan orang yg solehah,semoga mati dalam iman..aminn..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...