Aku bukan USTAZ..

Aku bukan DA'IE..

Cuma ingin berkongsi ilmu yang bermanfaat di dunia dan kekal di akhirat..

Semoga Allah MeRedhaI..

Followers

Mutiara Kata

6.25.2012

Fathul Bari menolak demokrasi Dr yusof Qardawi.


Komen Hilal Asyraf :

Tempoh hari, saya tonton di Youtube, Ustaz Fathul Bari menjawab soalan penonton. Penonton bertanya: "Apakah Ustaz menolak fatwa Dr Yusuf Al-Qaradhawi yang mengharuskan demonstrasi?"

Ringkasnya kepada jawapan Ustaz Fathul Bari, dia kata bahawa dia menolak fatwa itu, dan tidak bersetuju dengan pandangan-pandangan Dr Yusuf dalam isu politik dan pemerintahan. Kemudian Ustaz Fathul Bari kata, Dr Yusuf ni seakan-akan khawarij, yang menentang pemerintah Islam yang sah. Ustaz Fathul Bari kata.

Kemudian Ustaz Fathul Bari kata bahawa tidak kiralah pemerintah itu naik macam mana sekalipun, baik dengan rampas kuasa, bunuh orang, demokrasi dan sebagainya, kita sebagai rakyat wajib taat dan sayanginya. Tak boleh nak jatuhkan dia.

Video tersebut boleh ditonton di sini:



http://www.youtube.com/

watch?v=8IE8n4nWvSU


Baiklah. Oleh kerana Ustaz Fathul Bari tidak kisah macam mana sekalipun seorang pemimpin itu naik, dan menyatakan betapa 'ahlu sunnah' mendidik agar kita menyemai cinta dan kasih sayang kepada pemimpin yang memerintah walau macam mana pun perangai dan sikap dia, maka saya suka Ustaz Fathul Bari dan rakan-rakan, menghormati pemerintah Mesir yang ada pada hari ini.

--------------------------
Maka tak bolehlah ILMU nak kata Ikhwaanul Muslimin sesat, Yusuf Al-Qaradhawi tak betul, revolusi tak patut dan sebagainya.

Saya harap, mereka consider banyak perkara lepas ini dalam bab nak cakap itu ini pada IM dan ahli-ahlinya.

Cukup-cukuplah kan?
^^

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Komen Mey..Fikir2kan lah sendiri..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...