Aku bukan USTAZ..

Aku bukan DA'IE..

Cuma ingin berkongsi ilmu yang bermanfaat di dunia dan kekal di akhirat..

Semoga Allah MeRedhaI..

Followers

Mutiara Kata

6.02.2012

Exam Fever

Salam..
Sedar xsedar kita dah masuk bukan jun yakni bulan pertengahan bulan rejab..Tinggal sebulan lebih lagi untuk umat islam menyambut bulan mulia dan ditunggu2 oleh orang2 beriman.Insyallah doakan mey tergolong sama walaupun mey tahu hati mey ni sangat rapuh,iman xcukup kuat,tapi mey selalu motivasikan diri supaya cintakan islam sebagai ad-din kita yang utama,insyallah..
Back to topic,exam fever bermaksud minggu ini adalah minggu study week bagi student yg ambik degree di ipta seluruh malaysia.Termasuk jugak usim yg akan mana mey akan memulakan peperangan sebagai pelajar semester 2 pada 11/6..So sebelum itu mey ada beberapa pesanan dan luahan untuk kawan2 mey semua :



  Buat sahabat-sahabat yang mengambil final exam dalam masa terdekat ini, mey mengucapkan semoga menjawab dengan jaya dan semoga sukses ya. Diharapkan kalian akan memperolehi keputusan yang terbaik dan membanggakan..Ikhlaskan hati kita dalam mencari ilmu insyallah dapat pahala.
  Berusahalah menjawab sebaik mungkin kerana inilah masanya kita membuktikan dan menguji kebolehan  sejauh manakah kita memahami apa yang telah diajar.
  Pada yang mengambil final exam diharapkan supaya tidak melupakan perkara yang asas seperti membawa kad pengenalan, slip peperiksaan, kad matrik yang boleh menghalang untuk kita masuk dewan peperiksaan. Seterusnya, menganggu konsentrasi kita untuk menjawab exam. Hanya sekadar mengingatkan saja.
  Ingatlah,result xmenunjukkan kehebatan kita sebagai pelajar,result xmembawa kita ke syurga Allah,result rendah juga xbeerti kita gagal di dunia ini,result rendah juga xbeerti kita ni bodoh, namun berusalah dgn gigih,belajarlah kerana cintakan ilmu,ikhlaskan diri dalam merantau men cari ilmu,tabahkan hati dalam belajar,insyallah result yg gempak itu pasti datang!!Yeahh..Go!go!go!..




Pesan yang seorang guru ” Tiada yang mampu mengubah diri kita melainkan diri kita sendiri. Kerana kuncinya ada pada kita”..
Miss BQB 3..Teruskan berjuang pada semua BQB 3 QM..kalau nak tau mey ni memang jenis last minit..huhu..wallaualam..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...