Aku bukan USTAZ..

Aku bukan DA'IE..

Cuma ingin berkongsi ilmu yang bermanfaat di dunia dan kekal di akhirat..

Semoga Allah MeRedhaI..

Followers

Mutiara Kata

2.29.2012

Pentingnya Teguran...



Persoalan yg sangat menjadi topik hangat jugaklah dalam laman sosial hari ini...persoalan di mana kita sebagai kita sebagai manusia adakah layak kita menegur seseorang sama ada kawan kita,family kita,atau kerabat kita sendiri..apakah kita belum lagi layak untuk menegur tatakala kita belum lagi sempurnakan diri kita sendiri sebelum menegur??Jika ak pulak,aku suka menegur cara sindiran,tp xpelah kan,nk marah2 la,tp yg pasti aku buat bnda betul even lau org tgor aku pn aku akan debgar sedaya upaya jika ia bercanggah dan berdosa d cc islam agama kita..Jika ketiak kawan kita busuk,adakah kita akan cakap ketiak kawan kita wangi??sampai bila kita nak menanggung busuknya ketiak kawan kita jika kita xberterus terang?
 So aku nk bercakap sal couple lak,susah sgt ke kita nk menegur org yg tgh couple supaya insaf dengan perbuatan diorang tu?jwpnnya,memang susah,aku dah cuba dah,even diorang mengaji agama,mendalai ilmu agam yang lbh tggi dr aku,diorg tetap marah kalau kita tgor diorang,org2 mcm ni la aku susah nk faham..Dah terus terang couple dgan cara yang salah haram d cc agama,dan org2 kat fb pn dah ramai yang menyebarkan tentang perkara tersebut,HARAM!HARAM!HARAM!!kau nak bermanja-manja kawin jela..Aku xmenafikan yang aku ni bergelumang dengan dosa,tp sekiranya aku rasa benda tu salah aku akan cuba menasihati orang itu dengan menyatakan hak yang benar..Aku xnafikan aku pernah buat bermacam2 dosa,dan semua anak cucu adam  semua xkan terlepas dgn dosa,tp selagi kita selalu beratubat kpdnya,memohon ampunan,sentiasa dgr nasihat org2 yg berilmu dan benar,inyallah dpt kita atasi apa yg belum kita atasi..faham kan??hehe..
 So aku nak tinggalkan kamu semua dgn satu klip yang membwa seribu ilmu dan makana by Dr.Zaharuddin yg sangat aku kagumi dgn ilmu2 yang beliau ada..semoga kalian yg view apa yg aku tulis mendapat manfaat dan dikurniakaan hidayah sama2 insyallah..wallualam..dont judge the books by its cover k..Ilmu seseorang xblh diduga..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...