Aku bukan USTAZ..

Aku bukan DA'IE..

Cuma ingin berkongsi ilmu yang bermanfaat di dunia dan kekal di akhirat..

Semoga Allah MeRedhaI..

Followers

Mutiara Kata

2.16.2012

OpEn Minded Laa..



Ok,Berdasarkan mauduk aku,aku memang jenis yang open minded,tp pikir laa,open minded biarlah bertempat..

Berdasarkan pendapat aku,ada situasi2 yang patut kita biarkan OTAK geliga kita ni terbuka sikit (banyak lagi bgus k sebab xgeliga mano pon otak yang tertutup,soryy to say but u must realize dat!!)

Ok,First kita mesti open minded jika ia berkenaan pendapat@ teguran yang membina..Eii,plizz la dont be so ego sgt k,you think you know all kind of thing??Just dengar laa apa yang kwn2 korang nk kata,nk bagi pndapat,kalau rasa ia betul dan boleh dipakai kau simpan dan guna laa,bukannya bila org baru nk buka mulut kau dah hunus pedang nak kerat lidah kawan hang..Apa punya kawan laa..And bila kawan tegor plk sal agama jgn kau rasa kau tu tau semua,mentang2 dulu kau pernah ngaji pondok kau rasa ilmu kau tu dah cukup..come on la wei,mazhab berlambak lagi kat dunia,jgn berlagak pandai sgt..open minded n dgr apa mazhab org lain plk..
And something about I get today is,xsemua ustaz pandai dalam bidang halal haram cari rezki..Ok,berbalik kpd story aku ni,pergilah melawat skolah lama,jumpa la ustaz aku dulu,tegor punya tegor,tiba2 dia cakap pasal bisnes,dipendekken cerita biznes jenis MLM la,,tp dia punya ego,tggi sgt..Ok,memang aku ada point nk makan dia sbb dia xnak dgr pndapat aku,mungkin dia rasa aku ni anak murid yg dia ajar macam kat skolah dulu lg kot,,aku very hormat my sifu,so aku xmenyampuk la..so papepon,juz want to say don be ego la sgt,be OPEN MINDED AND HEAR WHAT PEOPLE TO SAY TO YOU OK..grrrrr...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...