Aku bukan USTAZ..

Aku bukan DA'IE..

Cuma ingin berkongsi ilmu yang bermanfaat di dunia dan kekal di akhirat..

Semoga Allah MeRedhaI..

Followers

Mutiara Kata

2.14.2013

Saat Tibanya Pengajian Baru

Assalamualaikum kepada sahabat2 blog,sahabat2 alam maya dan especially sahabat2 seperjuangan di bumi pengajian sekarang iaitu usim..
Terdetik di dalam hati apabila semester baru ingin menjelma beberapa hari saja lagi..

"Apa yang kawan2 aku buat masa cuti sebulan ni ye?"
"Mesti si A dah habis review subjek semester akan datang,si B pulak habis menimba ilmu baru di musim cuti,aku pulak??"
"Bila senat mengeluarkn result semester lepas kemarin,terus aku termenung,,,rendahnya result aku,macam mana org lain ye"?
"Mesti si kawan2 tengah syok bercuti,kesana kesini bercuti,aku pulak terperap kat rumah sebulan"
"Kawan2 yg alim mesti banyak pengisian rohani menguatkan takwa dgn menimba ilmu akhirat di musim cuti ni"

Sedar xsedar hampir banyak lagi yang bermain dan menjadi persoalan dalam benak fikiran otak yg dikurniakan Tuhan ini,Tapi bila direnung balik,hampir semuanya aku xkisah sebab manusia ditakdirkan Allah akan melalui satu perjalanan hidup yg xakan sama antara satu sama lain,tapi ada perkara yg perlu aku jeles iaitu bila terfikirkan persoalan ayat last iaitu "Kawan2 yg alim mesti banyak pengisian rohani menguatkan takwa dgn menimba ilmu akhirat di musim cuti ni"..Harus diakui aku pon tidak mempunyai cukup masa untuk menimba ilmu agama lebih di musim cuti ni kerna sibuk menolong emak kat rumah dan masih tidak terlambat untuk aku mengingatkan aku sendiri serta sahabat2 semua untuk berbuat demikian.


Jadi sempena semester 4 yg bakal bermula isnin ini,aku ingin mengucapkan kepada semua sahabat2 di universiti dan mendoakan agar sampai ke ke usim,balik ke sana dgn selamat,memohon Allah menjauhkan bala bencana seperti kemalangan dan mendoakan agar semua dapat sama2 membantu dan menolong aku dalam perjalanan musafir mencari ilmu di sana insyallah.. :-)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...