Aku bukan USTAZ..

Aku bukan DA'IE..

Cuma ingin berkongsi ilmu yang bermanfaat di dunia dan kekal di akhirat..

Semoga Allah MeRedhaI..

Followers

Mutiara Kata

1.30.2012

Laptopku ditemui kembali..

Alhamdulillah,syukur sangat2 pada ALLAH sebab diberi sekali lg peluang padaku dapat temui balik laptopku yg hilang kena curi..
Hari ni selasa 31/1/12 jam 11pm,laptop samsungku ditemui kembali kat blakang tangga blok E..
Tarikh hilang jumaat 27/1/12 jam 6.30am..xsangka budak universiti sains ISLAM malaysia ni macam2 perangai,panjang tangan pun ada..Dont judge the book by its cover..aku rasa tu lah perumpamaan paling sesuai diberikan pada budak2 usim ni..pakai serban setebal gunung pun,tapi iman yg pura2,buat apa??neraka la makannya!!
Alhamdullillah dengan berkat doa orang ramai dapat juga rezki kepunyaanku kembali..
Ganjaran yg aku buat..
Jumaat pagi hilang tu aku memang xboleh nk syak siapa2,sbb bilik aku aras paling atas,xkanla org luar dtg masuk bilik aku curi laptop aku?pergi la buat repot kat unit keselamatan usim,tp diorang xbuat apa2 tindakan pn selama 2hari..Aku dah cukup putus asa,buat2 perkiraan untuk jual Galaxy s2 aku untuk beli laptop baru,tp yela duit xcukup kan,laptop pulak benda paling penting..nak buat assignment lagi,semuanya memerlukan bantuan laptop..hari ahad seperti biasa pergi la solat magrib kat surau kk1 kat,selepas solat,terlintas 1benda ALLAH bagi,iaitu nk ngaku kat pengetua KK1 Dr.Rodhi..so lepas solat baadiah pergi la adu,Dr cakap insyallah dy akan ikhtiar,malam tu jugak lebih kurang jam 2am Dr,Felo,unit keselamatan buat la spotchek blok E,habis locker siswa diorang selongkar,lepas tu Dr dtg bilik aku..berkira-kira balik,knapa la aku terlupa roomate aku yg xhadir ALSP,terus suspek dy..xtuduh,tp suspek..ternyata nk dipendekkan crita,dy yg tau tmpat laptop aku dimana,ckapnya dy hanya teka..Aku malas nk cite pnjang2,tp mulai hari ini aku xkan percaya walau sepatah pn dy cakap..Cukup pahit utk aku telan,kawan makan kawan??Adakah aku xcukup baik kat dy?Apa yg aku buat slama ni kat dy sampai  buat aku camni??Ingat aku bodoh??
Last thing,aku nk brsyukur sgt pada ALLAH taala krn diberikan aku jumpa balik laptop aku,dan jumpa perangai sebenar kwn yg berselindung d sebalik kebaikan..aku rsa xpatut dipanggil kawan kot..Harap2 lps ni slepas dibuktikan bersalah dy akan dibuang usim dan diblaklist namanya...
Bukan berdoa buruk pada org,tp sebagai pengajaran untuk dy menginsafi dosa2 yg tlh dilakukan..bawa lah bertaubat awal seblum menemui ajal wahai kwan2ku...
Wallaualam...

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...