Aku bukan USTAZ..

Aku bukan DA'IE..

Cuma ingin berkongsi ilmu yang bermanfaat di dunia dan kekal di akhirat..

Semoga Allah MeRedhaI..

Followers

Mutiara Kata

1.26.2012

Era Gajetku..

Tengok tajuk macam nak cerita hal gajet kan..
Sebenarnya nak cerita minat aku terhadap gajet2 terkini..Aku sendiri pun xtahu sejak bile aku start minat gajet ni,dan semestinya brand gajet pilihan utama aku ialah brand yang tgh naik giler2 skarang..
Cuba teka??

Semestinya SAMSUNG,yang kini sudah menjadi brand no1 dunia untuk memiliki pilihan gajet canggih dunia masakini,pencabar terdekatnya yg xhabis2 nak saman SAMSUNG iaitu APPLE kini berada di rangking dunia no2 kini..
Hah,antara gajet SAMSUNG yang aku miliki sekarang,mula2 aku beli ialah notebook SAMSUNG R440,aku beli di KB MALL pada bulan 4 tahun 2011,masa tu aku tengah tunggu result masuk U..
 


Harga yang ni RM2200,puas hati la core i5

seterusnya aku jejakkan kaki ke Usim,dan aku beli SAMSUNG Galaxy s2 pulak..kelajuan s2 cukup puas hati,dengan cip processor duo core,xperbah aku rasa kelajuan henfon macam ni,dreamlist kedua dapat aku capai,dan dibekalkan dengan Super Amoled plus,cukup Vivid,dan kapasiti 16GB internal..anda patut rasa s2 ni macam mana..Fuhh,untuk yang gila gajet patut memilikinya,xrugi beli..Harga S2 tyme ni RM1800 aku beli..
s2 purple kesygngnku dibandingkan dgn iphone4,cukup jauh perbezaan skrinnya..

S2 dgn 8.0MP manakala iphone4 dgn 3.2 xcilap..Cover set yg cute..hehe

Earphone MONSTER BEATS salah satu accessories yg ku syg,mahal beb..
Selepas sebulan lebih aku pakai S2,aku beli pulak SAMSUNG Galaxy Tab Plus 7.0,masa tu baru masuk market Malaysia lebih kurang 1minggu,trus ku kebas..hehe..harga Tab pulak RM1600..Tab plus ni adalah hasil pengeluaran SAMSUNG kedua selepas Galaxy Tab edisi pertamanya..Tab plus design dengan lebih nipis,dengan kelajuan core duo macam S2,dan 1.4GHZ,maka xdinafikan kenapa aku suka Tab ni..kelebihan calling dengan silent call yg telah di upgrade kan dan SMS yg lebih efision,namun yg aku xpuas hati skrinnya..Dah biasa dgn S2 plk yg pakai super amoled plus,Tab ni skrin biasa je,tp dah ok..Bateri boleh bertahan selama 2hari kalau pakai untuk biasa2 je..Tp untuk aku presentation bizz ku lebih mudah,aku beli jugak Tab ni,tapi aku xterpikat dgn ipad2..sory APPLE..hehe..

camera 3.2 behind and 2.0 front..beshh..
Pastu aku ada la Nokia C3 yg dah aku xpakai sbb ada gajet2 lebih canggih,so aku hadiahkan pada adik aku jela..Antara Gajet yang pernah aku survey pulak:

Kedua-dua gajet ni aku pernah nak beli,tp xjadi..Galaxy Note,dy punyer pic perghh,,Super amoled HD,paling lawa pernah aku lihat..Ipad2,test je,tp last2 beli Galaxy Tab..

Seterusnya ni berita terbaru aku dapat pasal rancangan SAMSUNG untuk mengeluarkan Galaxy SIII..Ish,terliurnya..
Design yang cukup lawa,nipis dan terang..bajet dalam RM 2700 kot aku rasa..

Galaxy S III to hit shelves in April with 12 MP camera and HD screen


The MWC is fast approaching and one of the main reasons for us to expect it so eagerly is the announcement of the next Samsung flagship. The Galaxy S III has some huge shoes to fill, but if those latest rumors are to be believed, it might just have what it takes.
The rumors come from Eldar Murtazin, who hasn't had the most accurate series of predictions lately, but who we are willing to believe now as he claims he has played with the smartphone already. So, according to the Russian, the Samsung Galaxy S III will indeed be unveiled at the MWC and will go on sale in April, exactly a year after its predecessor.
The Samsung Galaxy S III will, reportedly, come with an HD resolution screen (of larger size, we assume), a 12 megapixel camera and a quad-core CPU, running at 1.5-1.6 GHz. The beast will be running on Android 4.0 Ice Cream Sandwich and, according to Mr. Murtazin its two extra cores will be more than just PR materials - the smartphone feels really fast.



P/S:semua gajet yang aku beli bukan pakai duwit mak ayah okey,duwit kerja sendiri..huhu

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...