Aku bukan USTAZ..

Aku bukan DA'IE..

Cuma ingin berkongsi ilmu yang bermanfaat di dunia dan kekal di akhirat..

Semoga Allah MeRedhaI..

Followers

Mutiara Kata

5.09.2012

Berfikir sejenak..

Assalamualaikum..
Moga Allah permudahkan urusan kalian,familyku yg tercinta di kampung,kawan2ku,dan semestinya sahabat2ku,yg aku sangat hargai..
Kenapa aku rasa baru sedar walaupon dah lama sedar benda ni..Iaitu hidup dengan matlamat dan tujuan yg disuruh,dan bila ditanya pula..
Apa itu matlamat dan tujuan yg disuruh??korang pernah xterfikir dalam atau selama korang hidup,sejak dilahirkan kita disuruh merangkak,kita merangkak,kita disuruh bercakap dan kita bercakap,kita disuruh bersekolah dan kita pun masuk sekolah,kemudian kita disuruh bersekolah menengah,kita pun sambung belajar sekolah menengah,kita disuruh ambil lesen memandu dan kita pun ambil lesen memandu,kita disuruh ambik exam UPSR,PMR,SPM,STAM dan kita pun ambik dan lalui benda tu sebab disuruh,kita kemudian disuruh masuk university,kita pun masuk university dan last hbs degree atau diploma,dan lasty korang pun terikut-ikut suruhan itu walaupun dari kecik,dan walaupun korang dah dapat decide sendiri apa korang nak buat tapi korang buat atas suruhan orang sebenarnya,kenapa??kerana terikut-ikut dengan budaya suruhankah??
Aku sebenarnya nak bagi korang sendiri yg pikir,jawapan ada pada korang sendiri,aku malas nak jawab,tp korang la decide dan pikir apa nak dibuat selepas ni..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...