Aku bukan USTAZ..

Aku bukan DA'IE..

Cuma ingin berkongsi ilmu yang bermanfaat di dunia dan kekal di akhirat..

Semoga Allah MeRedhaI..

Followers

Mutiara Kata

10.02.2011

MUHASABAH DIRIQU

Siapa aku?
Apa tujuan aku hidup?
Atas ihsan siapa aku masih bernafas?
Sampai bila aku akan terus hidup?
Ke mana akhirnya aku akan pergi?
Lontarkan soalan. Tanya pada diri! Allahu Robbi! Setiap jawapan pada pesoalan itu ku sebut nama MU. Hanya untuk Mu.. Segalanyaaa.........


"Sesungguhnya jika aku sdg menasihati kamu,bukanlah beerti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu. Bukan juga yang plg soleh dlm klngn kamu,krn aku jg pernh melampaui batas utk diri sendiri. Sekiranya seseorang itu hanya boleh meyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan"                                (Imam Hasan Al-Basri)


Jika Abdullah Ibnu Maktum boleh pergi ke medan perang ketika Perang Yarmuk dengan memakai baju besi dan memegang bendera, walhal beliau secara fizikalnya buta, mengapa tidak saya sepertinya. Kerana secara fizikalnya alhamdulillah sempurna Dia berikan. Tidak mahu mencipta alasan, tidak mahu berkira-kira. Berjuang berhabis habisan, seperti taujih Imam Ahmad bin Hambal, tidak ada waktu berehat di dunia ini, kecuali engkau mati. Akhwat ku yang disayangi kerana Allah swt, Sentiasa bersemangat dalam dakwah dan study. Bukan mahu berjaya mendapat takhta di dunia sahaja, tapi juga mahu gemilang di mata Allah. Pandanglah setiap orang di sekeliling mu dengan kaca mata dakwah. Sebarkan salam, sebarkan senyuman.Insya Allah, Allah akan membantu hidupmu dan meneguhkan kedudukanmu, jika kamu membantu agama Nya. We give one, we get double from Him. The Great of Allah!


           "Apakah kita telah memberikan sepenuh kepatuhan dan pengabdian kepada Allah?"

Aku bersaksi tiada Tuhan yang disembah melainkan Allah, dan aku bersaksi Nabi Muhammad itu pesuruh Allah Taala.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...